THIS BLOG IS WRITTEN IN "MALAYSIAN" LANGUAGE SOMETIMES MIXED WITH ENGLISH DEPENDS ON THE TOPIC POSTED.
FOR ALL THE VIEWER@READERS THANK YOU FOR YOUR SUPPORT FOR VISITING THIS BLOG

-AJAK MUSANG-( >_<)V

AJAK MUSANG RACING TEAM PAST & PRESENT SLIDESHOW SCROLL DOWN FOR STORY

Selasa, 30 November 2010

REVIEW SEASON 2010 AMRT IN MSS

Tahun 2010 adalah tahun kemunculan semula AJAK MOTOR RACING TEAM @ nama baru AJAK MUSANG RACING TEAM..Team yang asasnya amat kecil bajet untuk berlumba.memodalkan sebuah Yamaha RXZ team bermula untuk mencari setting yang sesuai & kompetatif untuk bersaing dengan mereka yang lebih berpengalaman berlumba di Litar Sepang.

Pada awalnya kami menyangkakan kategori "Production Bike" masih ada untuk MSS 2010,akan tetapi kategori baru telah diwujudkan oleh penganjur iaitu mencampurkan motorsikal 150cc (2lejang) & 250 (4 lejang) di dalam 1 kategori  iaitu BIKERS CUP A.



Walaupun perubahan   kategori ini terjadi AMRT menyahut cabaran setidak2nya memberi persaingan untuk motosikal lebih tinggi CC nya.Berbekal pengalaman yang ada pada aku  & rider yang dikira belum khatam dengan machine aku sejak tutupnya Litar Batu Tiga Shah Alam,kira 7 tahun jugalah.


Secara keseluruhan lepas 6 pusingan walaupun keputusan tidak berapa memberansangkan ,kedudukan 10 terbaik adalah di kira baik untuk tahun pertama.Bersaing dengan Kawasaki KIPS yang sememangkan tidak dinafikan laju kerana kelebihan dari segi coolant & monoshock.Nak rider & team yang masuk tu dah biasa main KIPS mmg aku akui susah sikit nak kejar.

Apa dapat aku rumuskan dari 2 segi untuk tahun ni.1st moto..2nd rider.
Motor

Secara keseluruhan moto rxz tu dah alami evolusi banyak setting sentiasa berubah serta machine pun aku x dapat buat secara maksimum sebab kekangan bajet,sebab aku pun dah xda bengkel macam dulu,lepas tu kekangan tempat untuk setting motor.Trackday pun 2jam je hari biasa pulak tu.So mana yang aku dah ada pengalaman & kongsi idea dengan anak aku yang beri pendapatan secara teori dalam setting & style modfied block baru.kira boleh lah moto aku pergi.Motor rxz tahun ni masih banyak belum dibuat..belum maksimum..aku rasa keupayaan motor tu hanya aku dapat buat 60% sahaja.Banyak lagi yang boleh dibuat.

Rider

Pada pendapat aku rider aku walaupun dah bertahun dengan aku dia masih  banyak lagi untuk belajar,tapi xpalah lagi pon dia dah cuti "bersalin 7 tahun" baru nak aktif balik.Apa2 pun dia cepat sesuaikan diri dengan litar cuma kekurangan dia cara dia baca machine aku kurang faham sikit cara dia komen.(pening gak la memikirkan) tapi xpalah itu semua boleh di improve untuk tahun2 mendatang.apa pun aku bangga dengan pencapaian dia yang overall top 10 rider2 yg join MSS Bikers Cup.


Tahun ni juga ramai crew2 baru yang dah ditrain untuk mereka belajar keadaan sebenar menjadi pit crew racing team.Ada yang boleh jadi crew & ada yang screw.Apa pun kesungguhan budak2 muda ni aku suka tengok & ajar supaya 1 hari nanti mana tahu dorang akan ada team sendiri (kebanyakan anak buah aku yang lama dah jadi sparing aku 2010 ni dah ada team sendiri) aku tumnpang bangga sebab team dorang lebih berjaya dari team aku.

Kat sini aku nak ucapkan berbanyak2 terima kasih pada semua yang terlibat secara langsung & tidak langsung,yang menyumbang wang ringgit,keringat & masa mereka untuk menyokong pasukan AJAK MUSANG RACING TEAM.Semoga sokongan mereka yang terlibat ni berpanjangan & berterusan untuk tahun2 mendatang.

Semoga semangat anak muda & belia kita ni yang betul menunjukkan semangat setia kawan untuk mencapaikan 1 matlamat team ini untuk menjadi yang terbaik berterusan selagi hayat di kandung badan.insya Allah...


 SEHINGGA BERTEMU LAGI UNTUK MUSIM 2011......

"RACING IS THE MATTER OF SPIRIT NOT STRENGTH"











Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERIKAN KOMEN BERNAS ANDA TENTANG PENULISAN SAYA INI(CUMA TULIS DAN HANTAR)