THIS BLOG IS WRITTEN IN "MALAYSIAN" LANGUAGE SOMETIMES MIXED WITH ENGLISH DEPENDS ON THE TOPIC POSTED.
FOR ALL THE VIEWER@READERS THANK YOU FOR YOUR SUPPORT FOR VISITING THIS BLOG

-AJAK MUSANG-( >_<)V

AJAK MUSANG RACING TEAM PAST & PRESENT SLIDESHOW SCROLL DOWN FOR STORY

Selasa, 23 Mac 2010

1ST PRACTICE SESSION 2010

Isnin bulan 3,Ajak Musang n Putong janggut  n pit crew lain turun practice untuk sekian lama x main trek ni,rasanya dekat 6-7 tahun berenti kejap,disebabkan Putong kawin n masalah perubahan bidang perniagaan.So sekarang WE ARE BACK!!!
Aku bertolak pukul 6.30 pg sebab ari isnin kononnya nak elak jem,skali sangkut jugak.Selit sana sini sampai gak la sepang dr rawang dekat 2 jam gak la..JAUH!!! n sesak jalan nak kesana.Sampai2 je terasa lapak pulak,xda tempat makan!!! kena la keluar jap ke bandar enstek cri makan.Tapi tapau jela sebab putong dah sampai lagi awal dah tunggu kat trek.Kenala aku makan nasi kerabu kat trek pagi 2.
1st thing aku buat macam biasalah Remp tgk rpm cne sama x mcm test kat langat aritu.Semua ok n Putong pon yang dah siap pakai racing suit test la se round then aku suh masuk balik tgk plug bakar cne.tgk plug mcm ok,tp pas putong bg komen dia.Tukar la spocket depan nak bg pakai hbs gear 6.Xnak potong minyak lagi sebab awal lagi.
Then putong masuk balik tengok macamana motor.Mula2 tgk motor macam ok,tapi bila masuk 2 lap motor dah macam berat je kat straight grand stand.Masuk lap ke 3 dah putong ilang.
Rupa2nya motor jem,aku buka la head enjin tgk jem panas kot,tp tgk blok kering sgt.Macam kurang 2T ,then tambah la 2T kat minyak,pasang2 balik.Bila start je ada bunyi kasar,padahal td xda la calar ke blok or tercabut piston pin ke.Aku x puas ati aku buka blok semua tgk rod dah biru.Sah la ni jem rod melekat.Putong muka  frust je.yelah dah la training terhad 2jam je,then motor jem.baru nak baca line n bagi lembut balik badan dah jahanam motor 2.Kira xda rejeki la aritu.
Lepas 2 aku teros je balik nak tggu pun x guna dah,baik aku selesaikan keje yang x selsesai lagi kat office.putong jela stay sebab nak tgk rider lain masuk corner macamana.At least ada la dia blaja sket pasal sepang 2 aritu.
Pas dah 2-3 hari putong buka enjin then anta ke asang skali dah post mortem.Rupanya rod 2 di pam ketat sgt.So 2 la kesimpulan jem rod aritu.bukan masalah bancuhan minyal or putong mis gear ke ape.Pasni tunggulah next practice on 15 April.Time ni jela last sebelum race day 18 April ni..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERIKAN KOMEN BERNAS ANDA TENTANG PENULISAN SAYA INI(CUMA TULIS DAN HANTAR)