THIS BLOG IS WRITTEN IN "MALAYSIAN" LANGUAGE SOMETIMES MIXED WITH ENGLISH DEPENDS ON THE TOPIC POSTED.
FOR ALL THE VIEWER@READERS THANK YOU FOR YOUR SUPPORT FOR VISITING THIS BLOG

-AJAK MUSANG-( >_<)V

AJAK MUSANG RACING TEAM PAST & PRESENT SLIDESHOW SCROLL DOWN FOR STORY

Jumaat, 26 Mac 2010

MAT-MAT REMPIT = SIMBOLIK 1MALAYSIA


Semalam aku tengok cerita GILA-GILA REMAJA terpanggil pulak aku nak share cerita ni dengan korang semua. Sebenarnya apa yang di papar cerita ni yang bole aku nak share dgn korang banyak menyentuh pasal perhubungan kaum masa aku main moto dulu n buka kedai dulu.

Chin, Kuzi, Roy,Ravi n Remy

Apa yang kita tgk sebenarnya memang realiti dari segi keakraban x kira bangsa n agama.Aku teringat balik kawan2 aku dulu Kalai(india) ,Sam Karat(Punjabi tp dlm convert islam sbb kawin melayu),Jebon (Cina),Malcom aka Apek( cina),Ah weng(cina),Wong(cina dlm convert ke islam dah) n ramai lagi yang sama2 geng motor aku dulu.Haa terlupa pulak aku Deen Mamak n Syed Kabeer (nii setengah melayu setengah india aku rasa) yang Deen mamak ni dulu mat rempit skang dah jadi pelakon GREAK@ KHAS...Syed Kaber dah jadi ahli politik dari rider dulu..Kami memang sgt akrab,misal katalah ada kawan yang excident ke nak perlukan darah (macamcite gila2 remaja gak) ramai jemesti dtg hospital derma darah,then kalo ada kematian ,collection untuk urus kematian 2 mesti x jadi masalah.Boleh dikatakan semua saling kuar duit sorang sikit.
Korang boleh bayangkan kan? sampai sekarang pon even masing2 dah berusia n berkeluarga tp kami masih akrab n kalau ada masa mesti kami akan berkumpul tok cite hal masing2.Aku tgk budak2 motor sekarang pon ada lagi macam kitaorg dulu tp setakat mana dorang rapat 2 aku xtao lah.Tp at least kalau kita dapat kumpulkan mat2 motor n kete yang bole duk setempat mesti definisi 1 malaysia 2 akan jadi kenyataan n keakraban 2 I.Allah akan dijalinkan.
Menteri2 ni kena la turun padang n jumpa la n bincang apa golongan ni nak sebenarnya sebab alih2 nak pilihan raya drg ni jugak yg mentri2 merayu undi.Kalau asik gado sesama bangsa kat parlimen 2 macamanalah 1 Malaysia 2 nak jadi.Mat2 rempit yang drg dok hina n caci ni pun tao respek sesama kaum.Apela..aku pun x faham ape sebenarnya dah jadi dgn Golongan org kaya kat Parlimen 2..Tolong lah buka mata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERIKAN KOMEN BERNAS ANDA TENTANG PENULISAN SAYA INI(CUMA TULIS DAN HANTAR)