THIS BLOG IS WRITTEN IN "MALAYSIAN" LANGUAGE SOMETIMES MIXED WITH ENGLISH DEPENDS ON THE TOPIC POSTED.
FOR ALL THE VIEWER@READERS THANK YOU FOR YOUR SUPPORT FOR VISITING THIS BLOG

-AJAK MUSANG-( >_<)V

AJAK MUSANG RACING TEAM PAST & PRESENT SLIDESHOW SCROLL DOWN FOR STORY

Jumaat, 12 Mac 2010

CUBPRIX PD

Racing dan Ajak Motor memang tak dapat dipisahkan sejak awal bukanya bengkel motor.Perlumbaan secara untuk mendapat pengiktirafan dikenali dikalangan peminat perlumbaan dan secara tidak langsung akan menaikkan nama kedai dan perniagaan.

Segalanya bermula dengan perlumbaan menggunakan Honda Fame( Seingat akula) perlumbaan motorsikal 4 lejang@ 4 Stroke  yang dulunya berlangsung di Kajang Selangor.Memang masa itu perlumbaan banyak melibatkan pelumba persendirian.tak ada la maju motor ke,petronas pon baru bape tahun ada,memang 1 made race (1 kategori). Masa ni perlumbaan yang di sertai hanya untuk menguji kemahiran untuk 'setting motor" .rider pon tak ada yang tetap. Setelah keluarnya Yamaha Sport perlumbaan cub prix mula dianjurkan Yamaha dan disokong pelbagai "company" kaya untuk pastikan perlumbaan diadakan seluruh malaysia.

 Gambar Pomen n Arwah Arip(Al-Fatihah) n aku n Jebon


Zaman cup prix ni memang betul2 mencabar disebabkan teknologi belum advance macam sekarang yang dah ada gear box & segala macam "toyol" untuk lajukan motor.Masa ni betul pomen yang terbaik & bijak dalam setting motor akan terlepas dibantu dgn element rider n nasib.Masa nilah zaman rider ajak motor yang timbul adik beradik memang rider terbaik & bersaing satu sama lain arwah kerang & kupang(adik).Satu-satunya gambar yang pertama masih dalam simpanan bila adik arwah kerang ,kupan dubet kat cubprix Port Dickson.


Manpomen,Josantarani,Kupang,Samdal

Masa race kat PD ni seingat aku Man Pomen starting je dah langgar Marshall sebab motor spoket besar sgt.Starting pun x dpt kawal clucth ape lagi terpacak then langgar la si marshall tu.Nasib baiklah tak ada ape melibatkan kematian,cuma mungkin marshall ni trauma n man pomen pas tu x ter'kucil" dah starting.Agak lawak jugak la bila mengenangkan rider2 baru nak naik masa ni,xda pengalaman lagi tapi bagus jugak la untuk dorang "gain experience".
First corner trek PD,banyak yang x dapat kawal boleh masuk laut ni

Trek PD ni betol2 kat Refinery minyak Exxon Mobil.kat sini la aku kenal tempat penapisan minyak.Trek ni memang mencabar dan pendek2.Pelumba yang skillful je bole lepas trek ni,motor pun kena tahan.

Keluar 1st corner

Kupang nak masuk 1st corner

Sebenarnya lagi generasi rider lain yang race kat trek PD ni,sekarang cub prix x buat dah kat sini sebab jalan banyak berubah & mungkin x sesuai dah untuk berlumba kat sini.ape2 pun banyak kenangan yang dah jadi kat sini,rider2 macam kecik pejoi,bella,ijam n arwah arip dah di uji kat sini.


 Kita sambung pulak race yang paling x dapat dilupakan dalam sejarah ajak motor yang bergabung kepakaran dgn takong motor (sponsor)


Gambar kenangan rider dengan trofi dan saat2 sebelum race....



Arie tgh korek blok ,masa ni mana mesin lagi,kalo ada pun mahal sangat



Zaman guna nama DILLA MOTOR

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERIKAN KOMEN BERNAS ANDA TENTANG PENULISAN SAYA INI(CUMA TULIS DAN HANTAR)